WebBandit afentie digital marketing
Optimizarea SEO-tot ce trebuie sa stii despre ea

Optmizarea SEO– tot ce trebuie sa stii despre ea

Optimizarea SEO este un aspect mai putin inteles de oameni si de aceea ajunge sa fie ignorat de multe ori, insa optimizarea SEO ar trebui sa fie o componenta cheie intr-o strategie de marketing pe termen lung.

In acest articol voi prezenta tot ce e nevoie sa stii despre optmizarea SEO daca esti la inceput de drum in acest domeniu, sau daca vrei sa te informezi la modul general.

Ce inseamna optmizarea SEO?

Optmizarea SEO reprezinta totalitatea metodelor prin care poti obtine trafic organic pe site-ul tau din motoarele de cautare (cel mai important fiind Google).

SEO vine din limba engleza “search engine optimization” si se traduce “optimizare pentru motoarele de cautare”.

Scopul optimizareii SEO este ca site-ul tau sa apara pe prima pagina a google, ceea ce inseamna top 10 pagini afisate de google pentru un cuvant cheie.

Pozitionarea pe prima pagina este importanta deoarece in jur de 75% din cei care cauta ceva pe Google nu trec de prima pagina, deci daca nu esti pe prima pagina pierzi de la inceput 75% din potentialii clienti.

Optimizarea SEO-tot ce trebuie sa stii despre ea

Pasii pentru a implementa o optimizare SEO de calitate

Exista 4 pasi pentru a implementa un SEO de calitate site-ului tau

  1. Optimizarea seo a codului

In acest caz creatorul site-ului web trebuie sa creeze site-ul astfel incat acesta sa     fie cat mai “placut” lui google, cu o structura uniforma si performante bune si foarte bune, de aceea recomand sa ai grija cu cine alegi sa lucrezi, iar pentru asta ar  trebui sa citesti acest articol.

  1. Optmizare SEO on-page

Acest tip de optimizare este probabil cel mai cunoscut prin randul oamenilor, el incluzand research-ul pentru cuvintele cheie, lizibilitatea textului, titlul site-ului, meta descriptionul etc.

  1. Optimizarea SEO off-page

Cea mai complicata parte a optimizareii SEO este optimizarea off-page. Aceasta se bazeaza pe construirea de autoritate in jurul site-ului tau, lucru posibil prin link-uirea site-ului tau la site-uri cu autoritate mai mare.

 Spun ca aceasta este partea cea mai grea pentru ca link-uirea la site-uri cu autoritate mai mare este destul de dificila, insa daca livrezi un continut calitativ poti obtine link-uri pentru pagina ta.

Aici mai apar si metodele adiacente, sa platesti pentru link-uri, sau sa faci schimb de link-uri cu altcineva, dar aceste metode nu sunt agreate de google si risti sa iti fie inchis site-ul.

  1. Optimizarea SEO locala

Optimizarea SEO locala duce la modificari ale topului de pe google pentru un cuvant cheie in functie de zona in care te afli. Acest tip de optimizae este indicata in special pentru afacerile fizice (restaurant, cafenea, hotel etc.)

De ce optimizare SEO?

Optimizarea SEO-tot ce trebuie sa stii despre ea

Avantajele optimizarii SEO constau in investitia initiala destul de mica (trebuie sa gasesti un specialist sa se ocupe de optimizare, insa de obicei vine la pachet cu crearea site-ului daca alegi sa lucrezi cu o agentie) si in longevitatea metodei, pentru ca odata ce ai ajuns pe primele locuri in google, este destul de greu sa scazi, daca strategia SEO merge la fel de bine, si este cu atat mai greu sa scazi brusc.

Dezavantajele pot fi constituite de perioadele foarte mari de timp pana cand site-ul sa fie vizibil, comparativ cu o campanie de reclame pe google care aduce rezultate mult mai rapide.

Concluzii

Optimizarea SEO este o metoda profitabila de promovare pe termen lung, rezultatele obtinute prin acest proces fiind pastrate pe toata perioada de functionare a site-ului web.

Optimizarea SEO este insa doar o unealta care merge mai bine impreuna cu alte metode de promovare precum marketingul si toate categoriile acestuia.