WebBandit afentie digital marketing
Agentie de marketing - cum sa o alegi?

Cum sa alegi o agentie de marketing?

Indiferent in ce domeniu este afacerea ta, o sa vina momentul in care marketingul poate decide daca afacerea va ramne in picioare sau va ajunge la faliment.

Marketingul inteles si executat corect poate face diferenta intre afacerea ta si concurenta, de aceea trebuie sa fii deosebit de atent cu cine alegi sa colaborezi in privinta marketingului.

De multe ori antreprenorii aleg sa colaboreze cu agentii de marketing, insa nu toate agentiile sunt serioase, asa ca iti voi prezenta cateva aspecte la care sa te uiti inainte de a incepe colaborarea cu o agentie de marketing

Agentie de marketing - cum sa o alegi?

Ce aspecte sa iei in calcul inainte sa incepi colaborarea cu o agentie de marketing?

1.Portofoliul agentiei de marketing 

Orice agentie de marketing serioasa ar trebui sa aibe un portofoliu cu proiectele realizate in trecut, acest lucru ofera o credibilitate mult mai mare agentiei.

Te poti uita in portofoliu la proiectele realizate anterior ale agentiei sa vezi daca au mai avut vreun proiect asemanator cu al tau, daca iti plac rezultatele finale ale altor proiecte, si poti chiar contacta fosti colaboratori ai agentiei pentru a-i intreba ce experienta au avut cu agentia. 

2.Review-urile de la fosti colaoratori ai agentiei de marketing 

Dupa cum spuneam si la punctul anterior, poti contacta fosti colaboratori pentru a le cere parerea, sau poti vedea review-urile lasate de acestia pe site-ul web al agentiei de marketing. 

Daca site-ul nu are niciun review inseamna ca agetia este la inceput de drum, sau ca review-urile au fost sterse.

3.Serviciile oferite de agentie 

Prin servicii nu ma refer doar la ce servicii ofera efectiv( pentru ca multe ofera servicii precum reclame pe platformele sociale, webdesign, web development, optimizare SEO, copywriting etc), ma refer la calitatea serviciilor si timpul in care acestea sunt livrate, pentru astfel de informatii poti contacta direct agentia de marketing sau fosti colaboratori.

4.Pretul oferit pentru servicii 

Desi multi sunt tentati sa se uite dupa preturile cele mai mici, in acest caz ar fi bine sa nu fii foarte zgarcit pentru ca ce e ieftin nu e mereu si bun.

Exista destule cazuri in care datele personale au fost furate si vandute mai departe, oamenii fiind momiti de preturile mici oferite de agentii. 

Indicat este sa cauti preturile de la mai multe agentii si sa calculezi media pretululi, daca o agentie ofera servicii asemanatoare la pret mult mai mic ar fi bine sa te feresti de acea agentie de marketing.

5.Discutiile cu reprezentantul agetiei 

Daca te-ai hotarat sa discuti cu managerul unei agentii de marketing, felul in care comunicati este extrem de important.

Ar fi bine sa te asiguri ca acesta intelege pe deplin cerintele si obiectivele afacerii tale, cat si managerul agetiei la randul lui sa ofere o strategie de marketing realista si potrivita afecerii tale.

Acest aspect conteaza atat de mult pentru ca discutiile vor contiuna pe tot parcursul colaborarii si acestea au rolul de a usura colaborarea nu de a o face mai greoaie.

Concluzii

Agentie de marketing - cum sa o alegi?

Colaborarea cu agentia de marketing potrivita iti poate aduce beneficii atat din punct de vedere al timpului, pentru ca nu mai trebuie sa te ocupi tu, cat si din punct de vedere al rezultatelor, pentru ca ai un manager de marketing care te asigura ca totul este implementat conform obiectivelor stabilite, asa ca fii foarte atent cu cine alegi sa colaborezi.