Promovarea a devenit într-o afacere aproape la fel de importantă precum vânzarea, acestea mergând cel mai des mană în mană, însă apar pe zi ce trece noi tipuri de marketing care par a fi mai interesante si mai practice decât cele vechi.
Pentru că nu toată lumea e un expert în marketing și e greu să ramaii la curent cu noile trenduri în materie de marketing, am decis să fac o listă cu metodele de marketing care pot fi un game changer pentru afacerea ta în 2023 și chiar și pe mai departe.
Ghide de navigare
Tipuri de marketing în 2023
1.Marketing afiliat
Marketingul afiliat este o modalitate eficientă de a iți promova produsele și serviciile prin parteneri și afiliați. Ei promovează produse și servicii prin link-uri afiliate și câștigă comisioane atunci când clienții fac achiziții prin acele link-uri.
Unul dintre principalele avantaje ale marketingului afiliat este costul său scăzut. Nu necesită investiții mari în publicitate sau crearea de conținut, ceea ce o face o opțiune accesibilă.
De asemenea, afiliații te pot ajuta să ajungi la un public mai larg, ceea ce iți poate crește vânzările. Riscul este redus și pentru că afiliații nu plătesc taxe pentru a-și promova produsele sau serviciile, ei primesc doar comisioane la vânzări.
Dacă dorești să aflii mai multe despre marketingul afiliat poți vedea articolul explicativ de aici!
2.Marketing prin conținut
Marketingul de conținut se referă la utilizarea conținutului educațional sau informațional pentru a interacționa și a intra în legătură cu publicul țintă pentru a-l convinge să devină client sau să continue să lucreze cu tine. Acest tip de marketing poate include bloguri, articole, infografice, videoclipuri, podcasturi, tutoriale, seminarii web și multe altele.
Marketingul de conținut are mai multe avantaje iar acestea sunt:
- Construiți autoritate: oferind informații valoroase și utile, poți demonstra că ești un expert în domeniul tău și poți construi încrederea publicului țintă în marca ta.
- Aduceți trafic: prin crearea de conținut relevant și optimizarea acestuia pentru motoarele de căutare, poți atrage vizitatori către site-ul tău și poți crește vizibilitatea mărcii tale
- Generarea de clienți potențiali: oferind conținut valoros, iți poți convinge publicul țintă să lase informații de contact, permițându-ți să-i contactezi mai târziu și să-i convingi să devină clienți.
3.Videomarketingul
Marketingul video reprezintă utilizarea videoclipurilor pentru a iți promova produsele și serviciile, pentru a iți construi marca și pentru a intra în legătură cu publicul tău. Acest tip de marketing poate include videoclipuri demonstrative ale produselor, videoclipuri tutoriale, videoclipuri cu evenimente, promoționale, de divertisment, videoclipuri live și multe altele.
Principalul avantaj pe care îl oferă acest tip de marketing este comunicare cât mai directă cu oamneii și interesul produs de un clip video, deoarece oamenii sunt mai tentați să se uite la un videoclip decât să citească un articol.
4.CPA marketing
Marketingul CPA (cost pe acțiune) este o metodă de promovare a unui produs sau serviciu prin care plătiți pentru fiecare acțiune (cum ar fi o înscriere sau o achiziție) efectuată prin link-uri de afiliere sau publicitate plătită.
Un beneficiu cheie al marketingului CPA este că plătesti numai pentru rezultatele reale, nu pentru afișarea și livrarea anunțurilor. Acest lucru iți permite să gestionezi mai bine costurile și să maximizezi eficacitatea campaniilor tale de marketing. Marketingul CPA este o opțiune accesibilă chiar și pentru companiile cu un buget restrâns, deoarece nu necesită o investiție mare în publicitate sau crearea de conținut.
Este destul de asemănător cu marketingul afiliat, însă dacă dorești mai multe detalii poți vedea acest articol.
5.Marketing prin SEO local
Marketingul SEO local optimizează site-ul web pentru căutările locale ca să apară în rezultatele căutării pentru termeni relevanți ai afacerii tale, în special pentru căutări geografice specifice. Puteți face acest lucru optimizându-ți metatags-urile și conținutul și construind backlink-uri către site-ul tău local.
Un avantaj major al marketingului SEO local este că poate atrage clienți potențiali din zona ta locală. Acest lucru iți va crește vânzările și va crește gradul de cunoaștere a mărcii în comunitatea ta. SEO local ajută, de asemenea, la construirea de relații cu clienții existenți prin recomandări și recenzii pozitive. Aceasta este o modalitate eficientă de a atrage atenția companiei tale într-o anumită regiune și este utilă pentru întreprinderile mici care vizează clienții din acea regiune.
6.Marketing prin rețele sociale
Marketingul pe rețelele sociale se referă la utilizarea platformelor de rețele sociale pentru a-ți promova produsele și serviciile, pentru a-ți construi marca și pentru a intra în legătură cu publicul țintă. Acest tip de marketing poate include postări pe Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn sau alte platforme similare.
Beneficiile marketingului pe rețelele sociale sunt:
- Trafic crescut: crearea de postări relevante și captivante poate genera trafic către site-ul tău web și crește gradul de cunoaștere a mărcii.
- Interacționați cu publicul: interacțiunea cu publicul prin intermediul rețelelor sociale te ajută să înțelegi nevoile și preferințele acestora și te ajută să personalizezi și ofertele tale.
7.E-mail marketingul
Marketingul prin e-mail se referă la utilizarea e-mailului pentru a iți promova produsele și serviciile, pentru a iți construi marca și pentru a menține relații cu clienții existenți. Acest tip de marketing poate include trimiterea de buletine informative, e-mailuri promoționale, e-mailuri de urmărire post-vânzare, e-mailuri de feedback etc.
Principalele beneficia ale acestui tip de marketing sunt:
- Personalizare: prin colectarea de informații despre publicul tău, poți trimite e-mailuri personalizate și poți avea un impact mai mare asupra acestora.
- Cost redus: în comparație cu alte forme de publicitate, marketingul prin e-mail poate fi ieftin sau chiar gratuit, făcându-l accesibil pentru companii de toate dimensiunile.
“It's not what you sell that matters as much as how you sell it!”
8.AI marketing
Marketingul prin AI (inteligență artificială) se referă la utilizarea tehnologiei inteligenței artificiale pentru automatizarea și optimizarea diferitelor aspecte ale marketingului, cum ar fi personalizarea conținutului, analiza datelor și automatizarea campaniilor.
Beneficiile majore includ:
- Personalizare: analizând datele despre publicul tău, AI poate oferi conținut personalizat pentru a ajuta la creștere conversiilor.
- Automatizare: AI poate automatiza diverse procese de marketing, creea campanii de publicitate, programa postări pe rețelele sociale și răspunde la e-mailuri. Acest lucru economisește timp și resurse.
- Analiza datelor: AI poate analiza date despre comportamentul utilizatorilor și performanța campaniei. Acest lucru ajută la identificarea oportunităților și la optimizarea rezultatelor.
- Predicție: AI poate prezice comportamentul utilizatorului și poate face sugestii pentru a maximiza eficacitatea campaniilor de marketing.
Având în vedere că este o tehnologie la început de drum, acest tip de marketing va fi cu siguranță prezent și în viitorul mediu și îndepărtat.
9.Marketingul prin intermediul realității virtuale
Acest tip de marketing face parte din categoria ‘aici să rămână’, la fel ca AI marketingul fiind o tehnologie nou apărută, are destul timp la dispoziție să se dezvolte.
Marketingul VR este utilizarea tehnologiei VR pentru a oferi o experiență interactivă și captivantă publicului țintă, pentru a-l convinge să devină clienți sau să continue să facă afaceri cu tine. Acest tip de marketing poate include prezentări de produse sau servicii în medii virtuale, experiențe de testare virtuală, tururi virtuale etc.
Beneficiile marketingului în realitate virtuală sunt:
- Experiențe captivante: furnizarea de experiențe interactive într-un mediu virtual poate implica publicul și crește interesul și încrederea în marca ta.
- Personalizare: Realitatea virtuală poate fi folosită pentru a oferi experiențe personalizate bazate pe nevoile și preferințele grupurilor țintă.
- Accesibilitate: Realitatea virtuală poate oferi acces la produse sau servicii care altfel ar fi dificil sau imposibil de accesat cum ar fi vizitarea unor locații exotice sau demonstrarea produselor greu de transportat.
Un exemplu perfect al acestui tip de marketing este acțiunea celor de la Samsung de a avea un eveniment virtual în metaversul Decendraland.
Care este cea mai bună metodă de marketing?
Răspunsul pentru această întrebare tine de fiecare în parte având în vedere nevoile, timpul și bugentul fiecăruia, însă fiecare dintre aceste 9 metode poate aduce rezulatate benefice comapniei tale.
Partea ceea mai importantă este să acorzi suficient timp, indiferent de campanie, pentru a putea strânge informații și date referitoare la performantele campaniei și a putea trage o concluzie în ceea ce privește rezultatele obținute.